Consultanta Imbunatatire Procese

Imbunatatirea continua  este un sistem de management, o filozofie sau un set de instrumente, în funcţie de amploarea, strategia şi nivelul de dezvoltare al organizaţiei şi culturii în care se aplică.

Dacă este vorba de un sistem de management, înseamnă că organizaţia a ajuns la nivelul de maturitate la care îmbunătăţirea continuă a devenit deja parte a culturii organizaţionale, clienţii sînt cunoscuţi şi implicaţi în stabilirea valorii, toţi fiind implicaţi în identificarea şi rezolvarea problemelor, pentru a elimina non-valoarea. Iar soluţiile provin din cunoaşterea şi aplicarea instrumentelor specifice imbunatatirii continue . În acest fel rezultatele obţinute sînt sustenabile pe termen lung şi pierderile nu reapar imediat după finalizarea aplicării unei soluţii de îmbunătăţire.

Eliminarea sau reducerea pierderilor se face în mod specific şi este nevoie de alegerea instrumentului potrivit la locul specific şi la momentul adecvat. Niciun instrument Imbunatatire continua  nu este general valabil, general aplicabil şi general avantajos la nivelul întregii organizaţii, indiferent de procese şi de domeniul de activitate. Astfel, instrumentele Imbunatatire continua  nu se pot implementa decît după ce s-au parcurs cîteva etape preliminare esenţiale pentru succesul acestora pe termen lung – etape specifice ciclului de rezolvare a problemelor şi ciclului PDCA. De obicei se porneşte de la analiza fluxului de valoare şi se aplică o metodologie de rezolvare a problemelor, după ce s-au stabilit indicatori relevanţi pentru a monitoriza progresul schimbărilor necesare şi obiective clare de atins, dar anterior trebuie să fi fost create condiţiile pentru ca rezultatele îmbunătăţite să devină ireversibile.

Dar dacă imbunatatirea continua  este considerat doar un set de instrumente, fără ca sistemul să fie pregătit să acţioneze ca un întreg în spiritul filozofiei imbunatatire continua , atunci îmbunătăţirile obţinute trăiesc doar „o vară”, pentru că imediat ce dispar din conul de lumină creat de interesul şi entuziasmul celor implicaţi, situaţia revine iniţial la stadiul iniţial, de dinainte de începerea schimbărilor.

Trebuie menţionat că toate instrumentele de imbunatatire continua au apărut ca urmare a soluţiilor practice găsite de anumite persoane în anumite situaţii şi în anumite momente. Astfel, empirismul şi specificitatea lor le face aproape imposibil de utilizat aşa cum au fost descrise de creatorii lor. Mai mult, metode similare au apărut şi au fost descrise sub diferite nume, de aceea în literatura de specialitate par să existe foarte multe instrumente, deşi adesea este vorba de dezvoltări sau modificări ale unor bune practici întîlnite în mai multe locuri şi sub mai multe denumiri. Deci cel care doreşte să implementeze un anumit instrument de imbunatatire continua trebuie să-l studieze şi apoi să-l adapteze pentru a fi cît mai potrivit pentru situaţia specifică şi obiectivele urmărite

Companie de consultanta de management, unul din  liderii regionali Moldova, va oferim solutii cu impact real in consultanta management, consultanta iso, certificare iso, consultanta institutii publice, consultanta spitale, cursuri de management , consultanta fonduri europene, fonduri nerambursabile, fonduri structurale, securitatea informatiei, management riscuri, management calitate, responsabilitate sociala, excelenta in afaceri, servicii inspectii tehnice, asigurarea calitatii in productie, imbunatatire procese de productie,  imbunatatire procese operationale si de management